1. Haberler
  2. FİNANS
  3. Hürmüz Boğazı’ndaki 15 Türk Gemisi Güvenle Ayrıldı

Hürmüz Boğazı’ndaki 15 Türk Gemisi Güvenle Ayrıldı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı’ndaki Türk gemilerinin güvenli bir şekilde bölgeden ayrıldığını duyurdu.

featured
0
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki son gelişmelere dair sosyal medya üzerinden bilgiler paylaştı. Uraloğlu, bölgedeki durumu ilk andan itibaren dikkatle takip ettiklerini ve ilgili kurumlarla iş birliği içinde hareket ettiklerini belirtti.

26 Haziran 2026 itibarıyla, bölgede bekleyen tüm Türk gemilerinin güvenli bir şekilde ayrıldığını duyuran Bakan Uraloğlu, toplamda 15 geminin emniyetle bölgeden çıktığını aktardı. Körfez’de bulunan 3 Türk gemisinin ise ticari faaliyetlerine devam ettiği ve bu nedenle ayrılma talebinde bulunmadığı ifade edildi.

Açıklamada, bekleyen gemilerde toplam 99 Türk personelin bulunduğu ve şu anda Basra Körfezi’nden ayrılma talebinde bulunan başka bir Türk gemisinin olmadığı bilgisi yer aldı. Uraloğlu, vatandaşların ve denizcilerin güvenliği için sürecin titizlikle izlendiğini vurguladı.

Ayrıca, ABD’nin Hint-Pasifik Komutanlığı, 5 Haziran’da yaptırım uyguladığı “M/T DAVINA” isimli petrol tankerine el koyduğunu bildirmişti. Bu operasyon kapsamında alıkonulan 22 İranlı denizcinin Pakistan üzerinden serbest bırakıldığı açıklandı.

Muhammad Ishaq Dar, denizcilerin Karaçi’ye getirildiğini ve İranlı yetkililerle iş birliği yaparak ülkelerine dönüş süreçlerinin devam ettiğini bildirdi. Dar, son iki ayda Pakistan üzerinden 70’ten fazla İran vatandaşının güvenli bir şekilde ülkelerine dönüşüne yardımcı olduklarını da sözlerine ekledi.

Hürmüz Boğazı’ndaki 15 Türk Gemisi Güvenle Ayrıldı
+ - 0

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0/30 karakter