Türkiye’nin enerji stratejisinin önemli bir parçası olan nükleer enerji, Mersin Akkuyu’da inşa edilen ülkenin ilk nükleer enerji santrali ile hayata geçiriliyor. Akkuyu Nükleer AŞ tarafından yapılan açıklamada, santralin birinci ünitesinin inşaat çalışmalarının tamamlandığı belirtildi. Şu anda, reaktör tesisinde işletmeye alma sürecinin bir aşaması olan soğuk ve sıcak testlerin hazırlıkları sürdürülüyor.
Temsili yakıtın yüklenmesi işlemi tamamlandıktan sonra, uzman ekipler koruyucu boru bloğu ile reaktör üst bloğunun montajını da başarıyla gerçekleştirdi. Bu, reaktör tesisinin test aşamasına hazırlık sürecindeki önemli bir adım oldu. Ayrıca, Rusya Devlet Nükleer Enerji Kuruluşu Rosatom’un Genel Müdürü Aleksey Likhachev, Akkuyu NGS sahasını ziyaret ederek, birinci ünite üzerindeki işletmeye alma çalışmalarını inceledi.
Likhachev, reaktör binasının merkez salonunu gezerek temsili yakıt demetlerinin yüklenmesi ve reaktör montajının tamamlandığına dair raporlar aldı. İnşaat çalışmalarının tamamlandığını resmen duyuran Likhachev, reaktörde soğuk hidrostatik testlerin başladığını ve bu çalışmaların birkaç hafta içinde tamamlanmasının planlandığını ifade etti. Ardından işletmeye alma operasyonlarının başlamasına kısa bir süre kalacak.
Likhachev, sürecin 42 kilometrelik bir maratonun son 100 metresine benzediğini vurgulayarak, tüm imkanların seferber edilmesi gerektiğini belirtti. İşletme personelinin göreve başlamasının önemli bir aşama olduğunu da ekledi. Birinci ünite için istihdam edilecek personel sayısının 1930 olduğu, bu kişilerin yüzde 40’ından fazlasının Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları olduğu bilgisi verildi. Bu durumun kendileri için büyük bir gurur kaynağı olduğu ifade edildi. Söz konusu uzmanların büyük bir kısmı, Türkiye’deki üniversitelerden mezun olup, şu anda Rusya’daki simülatörlerde ve nükleer santrallerde eğitim alıyorlar.