1. Haberler
  2. FİNANS
  3. Kamu-Sen, Memur ve Emeklilere Refah Payı Talep Etti

Kamu-Sen, Memur ve Emeklilere Refah Payı Talep Etti

Kamu-Sen Genel Başkanı Önder Kahveci, memur ve emeklilere yönelik ekonomik kayıpların telafi edilmesi için enflasyon farkına ek olarak refah payı talep etti. Temmuz zammı ve enflasyon farkının maaşlara yansıması gerektiğini vurguladı.

featured
0
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Memur ve emeklilere yönelik temmuz zammı için haziran ayı enflasyonunun açıklanması bekleniyor. Bu bağlamda, Türkiye Kamu-Sen Genel Başkanı Önder Kahveci, konfederasyonun kuruluş yıl dönümünde Ankara’da düzenlenen basın toplantısında kamu çalışanlarının ekonomik sorunlarına dair görüşlerini paylaştı.

Kahveci, memur ve emekli maaşlarındaki kayıplara dikkat çekerek, enflasyon farkına ek olarak refah payı verilmesini talep etti. “Çarşıda, pazarda, markette ve kiralarda yaşanan artışlar, kamu çalışanlarının alım gücündeki düşüşü net bir şekilde gösteriyor. Ekonomi büyüyorsa, bu büyümeden kamu çalışanları ve emekliler de yararlanmalıdır,” dedi.

Bu nedenle, enflasyon farkına ek olarak refah payı istediklerini belirten Kahveci, kayıpların telafi edildiği ve maaşların enflasyona karşı korunduğu kalıcı bir sistem talep ettiklerini vurguladı. Ayrıca, sendikacılığı yalnızca ücret pazarlığı olarak görmediklerini, kamu çalışanlarının yaşadığı ekonomik sıkıntıların çözülmesi gerektiğini ifade etti.

Temmuz ayında kamu görevlilerine ve emeklilere yüzde 7 oranında ikinci yarıyıl zammı yapılacağını hatırlatan Kahveci, bunun yanı sıra enflasyon farkının da maaşlara yansıtılacağını belirtti. Ancak mevcut enflasyon farkının yüzde 5,61 seviyesine ulaştığını dile getirdi.

Kahveci, kamu çalışanlarına ve emeklilere kesinlikle refah payı verilmesi gerektiğini savundu. Geçmiş kayıpların telafi edilmesi için ek zam talep eden Kahveci, maaş artışlarının hedeflenen enflasyona değil, gerçekleşen enflasyon ve hayat pahalılığına göre belirlenmesi gerektiğini söyledi.

Ayrıca, enflasyon farkının 6 ay beklenmeden aylık olarak maaşlara yansıtılması gerektiğini belirten Kahveci, eşel mobil sisteminin hayata geçirilmesini istedi. Gelir vergisi dilimlerinin de kamu çalışanlarının maaşlarını olumsuz etkilediğini ifade ederek, vergi oranının yüzde 15’te sabitlenmesi gerektiğini savundu.

Emekli maaşları ile görev aylığı arasındaki farkın giderek büyüdüğüne dikkat çeken Kahveci, 2023 yılında kamu görevlilerine verilen ek ödemenin bazı unvanlarda aylık 22 bin lirayı aştığını, bu ödemenin emekli maaşlarına yansıtılmaması nedeniyle çalışanlar ile emekliler arasındaki gelir farkının arttığını belirtti.

Kamu-Sen, Memur ve Emeklilere Refah Payı Talep Etti
+ - 0

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0/30 karakter